miércoles, junio 03, 2015

Polinizando con jóvenes de Villavicencio, Meta -- Pollinating with young people in Villavicencio, Meta



El equipo del PRE ICFES popular de Asociación Nacional de Jóvenes y Estudiantes de Colombia (ANJECO) en Villavicencio, invito al Colectivo la Colmena a presentar las obras gráficas del PLAN COLOMBIA y de MESOAMÉRICA RESISTE como parte de su área de pensamiento crítico.
El PRE ICFES Popular es una herramienta para combatir la falta de acceso a la educación superior ya que los cursos de preparación al ICFES son muy caros y pocos lo pueden pagar, argumentan los jóvenes licenciados y docentes que organizan las clases todos los sábados durante varios meses.
"El trabajo con los telones es un muy buen taller para el área de pensamiento crítico, nos ayuda a desarrollar capacidades de análisis e interpretación" comento el responsable del área.
Entre risas y momentos de dispersión los grupos realizaron en distintos grupos de trabajo una lectura conjunta de las obras que contó con los aportes de los otros equipos.

 ------------------------------------------------------------------------------------------

The team of the PRE ICFES (a preparation class for high school completion exam) of the National Association of Youth and Students of Colombia (ANJECO) in Villavicencio, Meta. invited the Bees to present the Plan Colombia and Mesoamérica Resiste graphic campaigns as part of the area of work on critical thinking. 

The young professionals and educators that organize the Popular PRE ICFES every Saturday throughout the year explained that it is a tool to counter the lack of access to higher education since the preparation courses for the ICFES tend to be very expensive and few students can afford them.

"The work with the banners is an excellent exercise for our area of critical thinking, since it helps develop students´ capacities of analysis and interpretation" mentioned the person responsible for the critical thinking area. 

Amongst moments of laughter and sometimes distractions, the students formed groups and collectively read the graphics as other groups helped each group understand the illustrations.